Всесвітній день захисту прав споживачів

  • Дата публікації: 15.03.2015

13 лютого доцент кафедри маркетингу та управління бізнесом Білошкурська Н.В. провела об’єднану виховну годину для 13 та 14 груп на тему «Всесвітній день захисту прав споживачів».

Світова спільнота 15 березня відзначає День захисту прав споживачів. Адже усі ми, – незалежно від віку, статі, освіти, соціального статусу та займаної посади, – споживачі. Впродовж усього життя споживаємо продукти, товари та послуги й платимо за них. Тому кожен повинен знати, на що він має право і на що може розраховувати.

Права людини як споживача вперше офіційно окреслив Президент Сполучених Штатів Америки Джон Кеннеді, ухваливши 15 березня 1962 року «Білль про права споживачів». У документі визначено чотири головних права: на безпеку і якість товарів та послуг, на достовірну інформацію про них, право на вибір та право бути вислуханим у суді, якщо першими трьома правами нехтують. Тож день проголошення Білля світова спільнота відзначає як Всесвітній день прав споживача. В подальшому права споживачів були розширені та визнані в інших країнах. За ініціативою Всесвітньої організації союзів споживачів до переліку прав споживача було додано право на задоволення базових потреб, право на компенсацію, право на споживчу освіту, право на здорове довкілля.

«Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів», – зазначено у статті 42 Конституції України. Отже, захист споживчих прав – це складова частина захисту прав людини. У травні 1991 року був прийнятий Закон України «Про захист прав споживачів». Одними із найважливіших постулатів цього закону є право вибору та право на захист від неякісних та небезпечних товарів і послуг, отримання компенсації в разі придбання товарів низької якості чи отримання незадовільних послуг.

Наприкінці заходу Наталія Володимирівна порадила студентам вивчати та захищати свої права.

Міні галерея


Лютий
Квітень