Педагогічне партнерство та обмін досвідом виступають ефективною формою науково-методичної роботи, що передбачає взаємодію між викладачами з метою поширення та впровадження кращих педагогічних практик. Основною прерогативою такого партнерства є активний обмін напрацьованим матеріалом, інноваційними методиками та результатами освітньої діяльності, що сприяє підвищенню якості освіти та професійному зростанню педагогів. 10.04.2025 р. за ініціативи кафедри економіки та соціально-педагогічних наук Навчально-наукового інституту економіки та бізнес–освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбулося обговорення освітньо-професійних програм «Економіка» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти із представниками закордонних ЗВО. Метою зустрічі стало узгодження напрямів подальшого вдосконалення програми відповідно до сучасних викликів та тенденцій на глобальному ринку праці. Почесною гостею заходу стала Ірина Мігус, доктор економічних наук, професорка Pontifical Catholic University of Parana (Curitiba, Brazil), СЕО та директорка Scientific Center of Innovative Research (Estonia), яка поділилася власним досвідом науково-педагогічної діяльності. У межах обговорення розвитку ОП «Економіка» було акцентовано увагу на важливості інтернаціоналізації освітніх програм, академічної мобільності здобувачів вищої освіти, а також впровадженні інноваційних підходів до викладання економічних дисциплін. Серед ключових пропозицій, озвучених Іриною Мігус під час обговорення перспектив розвитку освітньої програми «Економіка», варто відзначити доцільність використання елементів англійської мови в межах окремих тем або модулів (partial English) — не обов’язково у форматі повного курсу. Йдеться, зокрема, про проведення окремих лекцій, презентацій, кейс-аналізів чи підготовку інструкцій до завдань англійською мовою з подальшим обговоренням українською, що сприятиме поступовому формуванню фахової термінологічної компетентності. Також було запропоновано активізувати практику запрошення міжнародних спікерів у дистанційному форматі (через Zoom) для проведення гостьових лекцій, воркшопів або інтерактивних сесій питань і відповідей. Такий підхід є доступним у реалізації, не потребує значних ресурсів, проте відкриває студентам можливість безпосереднього контакту з актуальними тенденціями світової економічної науки та практики. Зазначені пропозиції є реалістичними до впровадження вже в короткостроковій перспективі та можуть суттєво посилити міжнародний компонент освітньої програми, не виходячи за рамки наявних ресурсів.
Наприкінці заходу організатори висловили щиру подяку Ірині Мігус за її цінні пропозиції та час, приділений обговоренню важливих аспектів розвитку
освітньої програми «Економіка». Також висловлюємо вдячність усім учасникам за активну участь у дискусії, що дозволила зробити кроки до вдосконалення нашої освітньої стратегії. Спільна праця і обмін досвідом є запорукою подальшого розвитку та успіху.