16 жовтня 2024 року за ініціативи кафедри економіки та соціально-поведінкових наук проведено зустріч для здобувачів вищої освіти та викладачів НН Інституту економіки та бізнес-освіти щодо корупційних правопорушень та їх наслідків в освітньому процесі.
Доцент кафедри економіки та соціально-поведінкових наук Євген Підлісний, розпочинаючи зустріч, вказав на небезпечність корупції у вищій освіті і, що через неї порушуються принципи рівності та академічної доброчесності, крім того, сам по собі навчальний процес навмисно або природнім шляхом ускладнюється. Більше того, наявність корупції у освіті має і інші наслідки як то зниження якості працівників на ринку праці, підривання авторитету освіти та науки у суспільстві.
Уповноважена особа по боротьбі з корупцією в університеті Роман Кравченко у своєму виступі наголосив, що корупція у вищій освіті – це згубне суспільне явище, яке виникає у науково-освітньому середовищі, полягає у використанні суб’єктами надання освітніх послуг повноважень задля, з одного боку, отримання незаконних переваг у освітньому процесі, а з іншого, у задоволенні особистого інтересу незаконними засобами. Корупція в освіті руйнує освітній процес, робить його несправедливим та викликає «кумулятивні» наслідки для суспільства в цілому. Освітня сфера Україні сьогодні переживає період своєї інтернаціоналізації. Рецепція зарубіжного досвіду та впровадження узгоджених реформ все одно надали свої позитивні результати. Вдалими заходами із боротьби з корупцією в освітній сфері можливо вважати започаткування нових акредитаційних вимог та анкетування, початок проведення політики доброчесності в науці та навчанні тощо.
Доцент кафедри економіки та соціально-поведінкових наук Ганна Чирва зазначила, що зміна ставлення населення країни до корупційних явищ, які руйнують демократичний устрій держави, досягнення прозорості у діяльності навчальних закладів, увага громадськості до випадків, пов’язаних із хабарництвом, вільний доступ до інформації, яка стосується фінансових ресурсів і звітів про їх використання закладами освіти, незалежно від того чи є вони приватними або державними установами, є одночасно нормативними та соціально-культурними заходами, які б дали можливість уникнути або мінімізувати явище корупції у сфері освіти, а також закріпили розуміння ганебних наслідків корупційної діяльності у суспільстві.
В підсумку присутні дійшли згоди, що антикорупційна освіта повинна бути обов’язково підкріплена дієвими заходами у закладах вищої освіти, що і передбачаються Державною антикорупційною програмою на 2023–2025 рр. (загальнодержавний рівень) та антикорупційними програмою університету (локальний рівень), безсумнівно справлять значний ефект на викорінення корупційних практик і корупційних ризиків.