Люди – це не активи і не ресурси.
Люди – скарб, який необхідно оберігати
В. Едвард Демінг
15 вересня на кафедрі маркетингу та управління бізнесом розпочався тиждень, присвячений HR-менеджеру (human resources manager) або спеціалісту з управління трудовими ресурсами.
Святкування дня «HR-менеджера» бере свій початок ще з 1835 року, коли в Російській імперії прийняли постанову “Об отношении между хозяевами фабричных заведений и рабочими людьми, поступающими на оные по найму”. Ця постанова – перший в країні документ, який регламентував взаємовідносини між керівником та підлеглими, а також офіційно фіксував існування останніх.
Професія HR-менеджера або фахівця з управління персоналом з’явилася на зміну кадровику Радянського Союзу. Але якщо раніше співробітники відділу кадрів виконували виключно рутинну роботу (оформлення і ведення документації по найму, звільнення, вихід у відпустку), то коло обов’язків HR-менеджерів є значно ширшим: від пошуку персоналу для своєї компанії до визначення кадрової політики компанії і формування корпоративної культури.
Урочисті заходи з нагоди святкування дня HR-менеджера розпочалися із семінару «HR-менеджер – професія майбутнього», на який були запрошені всі бажаючі студенти та викладачі.
На початку заняття завідувач кафедри маркетингу та управління бізнесом Чирва Ольга Григорівна привітала всіх студентів із професійним святом, оголосила програму урочистих заходів на тиждень та запросила до активної участі.
Під час заняття викладачем Побережець Н.Б. були визначені основні навички та знання, якими повинен володіти сучасний фахівець з управління персоналом. Студенти разом із викладачем знайшли відповіді на основні запитання: що являє собою професія «HR-менеджер», чим управляють «HR-менеджери», що входить в область їх відповідальності та обов’язків?
По завершенню заняття студенти зрозуміли, що для успішного розвитку кар’єри HR-менеджера крім постійного поповнення професійних знань потрібно перманентно удосконалювати свої особистісні якості: стресостійкість, уважність, вміння приймати нестандартні рішення, розвивати навички переконання тощо.